מה ההבדל בין המבורגר לקבאב

מה ההבדל בין המבורגר לקבאב

אחד המאכלים המוכרים יותר והללא ספק טעימים יותר הוא המבורגר, אותו מאכל דמוי קציצה שטוחה ספק דומה לקבאב שטוח החל את דרכו ברוסיה הבלטית, שם הבשר היה נטחן ונאכל נא תקראו לזה “סטייק טרטר” עם הזמן בערן בשנת 1500 כמה מלחים רוסים הביאו את אותו סטייק טרטר לארץ הולדתם גרמניה, שם החליטו לנסות ולטגן את אותו סטייק ואכן מצאו כי הטעמים טובים בהרבה מאותו בשר טחון, לימים השם שניתן לאותה קציצה היה “המבורגר” וזאת בזכות עיר המוצא הגרמנית – המבורג. כ 3 מאות אח”כ הגיע ההמבורגר לארצות הברית ומשם כבר התפרש לכל העולם. גם בישראל יש לא מעט מקומות שבהם תוכלו לאכול המבורגר עסיסי וטעים, ומבין כל המקומות לאכילת המבורגר חולון היא ללא ספק אחת הערים המובילות. האח הדומה במרקמו בלבד ולא בטעם הוא הקבאב שאותו מכינים בצורה מוארכת בשונה מקציצת ההמבורגר השטוחה. בסוף המאמר, הטיפ של שלומי שף לתוספות ייחודיות עבור המבורגר מושלם.

קבאב זה לא המבורגר!

כמו שהרבה טועים לחשוב שקבאב זה המבורגר מגולגל ישנם רבים שחושבים שהמבורגר זה קבאב שטוח. אבל למעשה יש הבדל מהותי בין השניים, הקבר הינו בשר שלעתים הוא טחון ולעתים שלם, הקבקב מכיל תערובת בשרים כמו פרגיות ובקר, הודו וכבש ועוד, למעשה קבאב הינו בשר צלוי ואין חובה שיהיה טחון. המבורגר לעומת זאת מכיר בשר אחיד כלומר מסוג אחד ושומן, ככל שניע לרמת שומן מתאימה יותר כך ההמבורגר יהיה עסיסי יותר.  יש לא מעט דרכים ומתכונים להכנת המבורגר חולון מתהדרת ביכולת לשלב במתכונים שלה בשר בקר עם מידת שומן מותאמת להפליא. אופי הכנת הקבאב דומה להכנת ההמבורגר ושניהם נטחנים במטחנה מבחינת העיבוד גם הוא מתבצע באותו אופן אבל כפי שיש לא מעט דרכים ומתכונים להכנת המבורגר חולון מתהדרת בטעמים ייחודים שמעלים ניחוחות מעוררי תיאבון. אחד ההבדלים הבולטים הוא בתבלינים, בהמבורגר איכותי אין תבלינים, מקסימום מלח ופלפל לאחר הצלייה ולעומת זאת הקבאב עשיר בתבלינים ותוספות בין אם הוא טחון או בנתחי בשר.

ככה נכין את  ההמבורגר הטוב ביותר עבורנו

יש לא מעט סגנונות ודרכים להכין המבורגר, כלאחד בדרכו מאמין כי הדרך שלו להכנה היא הטובה ביותר אולם כפי שאתם יודעים על טעם וריח… לכן ישנם כמה כללי אצבע שבעזרתם נוכל להבין ולדעת מי הוא אותו המבורגר איכותי. כאחד שאוהב המבורגרים מצאתי מבין כל מקומות בארץ שמכינים המבורגר חולון היא מרכז הטעמים ובמיוחד שההכנה נעשית בצורה ביתית ולא תעשייתית, ראשית ההקפדה היא על בחירת בשר אחד או נכון יותר לומר סוג אחד, לדוגמה המבורגר אנטריקוט או כבש אבל העירוב שלשניהם יהפוך את ההמבורגר לקבאב. מבחינת תבלינים צריך להקפיד על המינימום של מלח פלפל וזהו. לגבי ההכנה יש לטחון פעם אחת בצורה גסה וללוש את העיסה בקלילות על מנת לקבל אווריריות. את הצלייה מבצעים על אש גבוהה בדיוק כמו שצולים סטייק על מנת לקבל את המעטפת הקריספית עם הפנים  העסיסי.

הטיפ של שלומי שף להמבורגר מושלם:

לאחר הכנת ההמבורגר ורק לאחר ההכנה ניתן להוסיף תוספות מענייניות כגון טבעת אננס, ביצת עין, סלט חצילים חריף ועוד תוספות ככל העולה על דמיונכם.

שתפו


דילוג לתוכן